zondag 11 november 2012

Nieuwe bandjes!

Aangezien op Zandvoort dus gebleken was dat m'n banden niet goed meer waren maar besloten om een setjes Toyo semi-slicks te regelen. Een nieuw setje Dunlop slicks is onbetaalbaar en ook niet heel lang bruikbaar. De samenstelling van het rubber veranderd na een bepaald aantal heat-cycles waardoor ze relatief snel hun grip verliezen. Semi-slicks hebben dat probleem niet, in de E30 cup worden ze vaak tot op de draad afgereden. Dat kan gewoon, de band blijft grip houden blijkbaar.
De E30 cup rijd op 205/50/15 maar ik heb voor 195/50/15 gekozen. Daar rij ik op straat ook op en ze zijn een heel stuk goekoper dan de 205 variant. Ideaal dus! :D
Dus de banden bij Bas Roos besteld en niet veel later gemonteerd zodat ik ze op straat even in kon rijden. Gelukkig was alles op tijd geregeld zodat ik op Spa (8 november) er al mee kon rijden!

 Ik ben benieuwd wat ze gaan doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten