zondag 10 maart 2013

Spa 8 November 2012

Het is al weer een hele tijd geleden, maar in November van afgelopen jaar zijn we nog naar Spa geweest met de BDD. Ik ga er na zo'n lange tijd geen uitgebreid bericht over schrijven want ik weet de helft toch niet meer.
Wat ik nog wel weet is dat ik 's ochtends bijna niet gereden heb vanwege technische problemen met een andere auto die met ons mee was. Helaas was 't tevergeefse moeite, de koppeling lag er toch écht uit.
Na de middag pauze wel veel gereden geloof ik. Het leuke was dat ik nu voor de eerste keer met een écht onderstel en échte banden aan het rijden was. Ik was begonnen de de dempers in de straatafstelling, dit om even te voelen hoe alles aan voelt. Na een tijdje begon ik te merken dat de kont toch nog te veel aan het hangen was in de bochten dus naar binnen gegaan en de achterdempers 2 klikjes stugger gezet. Toen snel weer naar buiten en kijken wat dit brengt. Gelukkig voel ik meteen verschil! De kont is stabieler, maar de balans is weg. Dus weer naar binnen en ook de dempers vóór 2 klikjes harder gezet. Toen weer gaan rijden en zo voelde 't weer goed.
Op 't einde van de dag reed Arno nog een paar keer mee en die wist nog wel wat tips te geven. Dat werkte wel want bv door Pouhon ging ik eerst altijd in 4 en bij 't uitkomen zat ik precies aan 't einde van de versnelling en kon ik door naar 5. Na een paar keer aandringen van Arno de bocht toch maar in 5 ingegaan en dat ging meteen veel harder! Dat was ook goed te horen aan de rotzooi die van de banden af vloog! Prachtig! De meeste seconden vlogen er dan ook pas aan 't einde van de dag af, helaas heb ik ze niet onthouden en moesten we vlak na de eerste keer Pouhon in 5 van de baan af en was de dag afgelopen...
Maar ondanks de redelijk verloren ochtend toch een heel gave dag gehad! Eindelijk had ik weer echt plezier met de auto, eindelijk liep 't weer goed!
Gelukkig staat Spa al weer voor de deur!!!

La Source

Les Combes

Pouhon


Rivage (waar Poging 3 bijna een ravage werd in 2011)

Eau Rouge

                                                                    En wat actie foto's!












Geen opmerkingen:

Een reactie posten