zondag 22 mei 2011

De gevolgen van een dagje Zolder

Autosport kan soms behoorlijk belastend zijn voor het materiaal. Daar kwam ik van de week achter toen de auto voor de eerste keer ná Zolder op de brug stond:


De schokbreker links achter is zo lek dat de druppels olie er aan hangen.
Duidelijk overleden dus.
Aangezien ik geen idee heb welk merk schokbrekers het zijn en ik de auto achter al niet ideaal aan vond voelen heb ik van Bas Roos 2 verstelbare Koni's mee gekregen om die eens te monteren en te kijken hoe de auto dan aanvoelt. Dus die er maar eens onder gemaakt en na een weekje rijden merk ik zeker wel dat de kont veel beter aanvoelt. Hij is vooral iets steviger maar vooral stabieler. Wat natuurlijk ook niet geheel onlogisch is al je met 1 lekke schokbreker rijd...
Helaas is de schokbreker links voor ook niet helemaal droog meer wat dus betekend dat die ook niet optimaal meer is. En dat is natuurlijk wel jammer want dat betekend dat ook daar iets aan gedaan moet worden. Een optie is om daar nieuwe Koni's in te zetten, maar dat is het gewoon nét niet. De beste optie is om een AST onderstel te kopen. Dat is eigenlijk wel het beste wat je voor een BMW E30 kunt kopen, maar helaas zit daar wel een aardig prijskaartje aan. Het voordeel is dan wel dat meteen het onderstel helemaal voor elkaar is en je niet meer zit te kloten met dingen die het nét niet zijn.
Dus hier moeten we maar eens even rustig over na gaan denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten