zondag 15 juni 2014

Spa-Francorchamps 20 April


Eerste Paasdag was het weer zo ver, we mochten weer los op het circuit van Spa-Francorchamps!
Aangezien ik de vorige keer op Zandvoort schade gereden had was ik de dag er voor nog druk bezig om de auto weer een beetje toonbaar te maken. Dat viel allemaal nog niet mee aangezien ik 3 deuren, een achterklep, een voorbumper, keienvanger, motorklep en 2 spatborden had vervangen. Maar gelukkig was ik op tijd klaar zodat ik iig een toonbare auto had!
Dus bij deze stel ik voor: de Lapjeskat!

Als eerste de tank maar vast vol gegooid, anders gaat de motor al na een paar rondjes inhouden omdat de brandstofpomp lucht aanzuigt. Vervolgens even op de rest gewacht en 's avonds naar het hotel gegaan.
De volgende ochtend eerst de auto's van de andere deelnemers gekeurd en vervolgens snel zelf maar de baan op gegaan. Na zo veel werk om de auto weer klaar te krijgen had ik er zin in!
Aangezien ik rondom nieuwe remblokken en -schijven had gemonteerd toch eerst nog maar even rustig aan doen om de boel goed in te remmen. Zonde natuurlijk om de boel meteen te vernachelen!


Aangezien ik met een volle tank van start ging kon ik mooi een lange stint rijden zonder brandstof problemen. De auto deed het erg goed, dus ik heb lekker veel kilometers kunnen maken! Later op de dag nog 2 keer de tank vol moeten gooien en toen de tank voor de 3de keer leeg was maar besloten om het voor gezien te houden. Het was mooi geweest, de dag zat er bijna op en ik had op een paar km na 300 kilometer gereden! Dat is toch denk ik wel een persoonlijk record!
En het leuke van zo veel rijden is dat Thomas Bakker ook meer dan genoeg foto's van de auto heeft gemaakt :D
 





Het was echt weer een fantastische dag. Veel gereden en heel veel schik gehad!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten