maandag 16 juli 2012

Nieuwe remleidingen

Aangezien op Spa wel gebleken was dat de remmen niet echt voldeden en de volgende clubdag op Zandvoort al weer in beeld kwam werd het toch echt tijd om iets aan de remmen te gaan doen.
En aangezien ik ineens een zaterdag vrij was bleek dat de beste mogelijkheid om maar meteen aan de slag te gaan.
Dus op vrijdagmiddag vast de auto binnen gezet, stoel er uit gehaald, deuren gedemonteerd enzo zodat ik zaterdag morgen meteen met 't echte werk kon beginnen.

En na een dagje klooien zat 't er dan allemaal in, en nog een stuk netter dan ik verwacht had ook! Ik heb alle leidingen behalve die van de splitsing achter naar de klauwen toe vervangen voor koper. Die heb ik laten zitten omdat die lastig na te maken zijn en bovendien zijn dat maar 2 redelijk kleine stukjes.



Er moeten hier en daar nog wat extra houdertjes gemonteerd worden, maar meer had ik er even niet liggen.
Na het ontluchten en controleren kwam dan het moment van de waarheid:
Hoe remt het???
Dat was met het naar buiten rijden eigenlijk meteen wel duidelijk. Het pedaal was gewoon hard zoals het hoort! En das maar goed ook want de vrijdag hierop stond Zandvoort voor de deur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten