zondag 11 augustus 2013

Zandvoort 14-06-2013

Het is wel weer véél te lang geleden maar ik had nog altijd geen update van de circuitdag op Zandvoort geschreven! Bij deze dus maar even een kleine samenvatting.
De dag begon zoals de meeste clubdagen: opstaan, wat eten en vervolgens auto's keuren. Het was nogal chaos bij het keuren i.v.m. wat drukte op de paddock vanwege een evenement dat weekend. Nog altijd niets aan de hand.
Totdat ik na het keuren terug loop naar mijn auto die in de pitbox stond:


Aangezien ik die dag jarig was hadden Nynke, Sandy en Arno mijn auto volgehangen met slingers!
Bedankt! :D

Later die ochtend de baan op gegaan om de auto even uit te proberen. Al snel kwam ik er achter dat de auto een beetje als een boot aanvoelde. Dus maar weer de pitbox ingedoken om de dempers wat te verstellen. Om het effect goed te merken de dempers maar meteen 4 klikjes harder gezet. En dat effect was er zeker! De auto voelde veel rustiger en makkelijker te controleren aan. Dus maar eens lekker gas gegeven!
Later op de dag een nieuw persoonlijk record gereden: 2.07! Aangezien m'n oude tijd iets van 2.14 was, is dit best een aardige verbetering :D
Op het einde van de dag met Elmer op de passagiersstoel ook nog een 2.07 gereden. Helaas beleefde we daarna ook nog een redelijk kritiek momentje toen ik iets te hard het Scheivlak uit kwam en dus te wijd uit kwam. Het stuur omgooien om de bocht alsnog te halen was geen optie dus de auto maar over het gras gestuurd om de schade beperkte te houden. Dat ging op zich redelijk, de auto bleef redelijk recht maar schoof wel vol tegen de vangrail aan. Een seconde later klapte we vol ergens overheen, ik zag in m'n gedachte de carterpan al in de achteruitkijkspiegel in stukken rond vliegen...
Gelukkig kon ik de auto op een stukje asfalt naast de baan stilzetten en achter de vangrail parkeren zodat we iig veilig stonden. Dus wij snel uitgestapt om te kijken hoe ver de auto in elkaar zat en om te zien of de carterpan nog wel aanwezig was of dat er een plas olie onder de auto lag... Gelukkig was dat niet het geval, iets had de kogel van de draagarm geraakt:




Daarna liepen we naar de zijkant van de auto om te schade te bekijken.
WAT?!?!?!
Er was helemaal niets te zien aan de auto! Geen nieuw krasje, deukje, helemaal niets! Het enige wat ontbrak was een balanceer loodje van de velg! En dat terwijl we allebei echt de impact voelde van de auto die tegen de vangrail aanklapte. Heel apart, maar wel fijn! :D
Na dit incidentje de auto maar de pitbox ingereden want de dag was toch bijna voorbij.
Het was een geweldige dag! De auto deed het hartstikke goed, het onderstel en de banden bewezen hun nut en ik het een mooie tijd gereden. het was super!!!!


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten