woensdag 29 december 2010

Zandvoort 9 december

Woensdag avond was het dan zover. 24 uur nadat de auto voor het eerst een proefritje maakte vertrok ik naar Zandvoort voor de vuurdoop. De voorspellingen waren niet geweldig (understatement!!) maar de mensen van CPZ beloofden ons dat de baan 's morgen schoon en rijdbaar zou zijn.
Bij het opdraaien van het paddock om een uurtje of 9 's avonds was het hele paddock wit van de hagel. Dat beloofde niet veel goeds...
De volgende ochtend was het al niet veel beter. maar nog steeds werd ons verzekerd dat we konden rijden. Alleen zou het misschien wel 10 uur worden voordat we de baan op konden. Dat leek me stug aangezien het spiegel glad was buiten. Het rechte stuk oplopen vanuit de pitsstraat was niet alleen een uitdaging maar ook levensgevaarlijk. Uiteindelijk werd dan toch besloten om de dag te annuleren. Dit zou gewoon niet meer goed komen. Zelfs de drifters vonden het veel te glad. Uiteindelijk ging het iets voor 10 uur ook weer hagelen waardoor de kans op een droge baan definitief verkeken was.
Helaas, maar het was de enigste juiste beslissing. Jammer van de moeite om de auto in zo'n korte tijd op te bouwen maar zoiets weet je van te voren ook niet.
Hier nog wat foto's van Nynke die een goede impressie van de omstandigheden geven:

 





Nu zal de vuurdoop dus uitgesteld worden tot de volgende circuitdag. Jammer want dat duurt nog wel eventjes. Maar aan de andere kant, de eerste circuitdag van 2011 is op 31 Maart en wel op Spa-Francorchamps! Dat is natuurlijk ook niet erg :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten